Üsküdar Şeffaf Plak Hizmetleri

Şeffaf Plak; Ortodonti tedavilerinde önemli bir yeri bulunan dişlerin istenilen pozisyona gelmesine yardımcı olmak için diş teli yerine kullanılan tedavilere şeffaf plak tedavisi denir. Diş çarpıklıklarında tercih edilen bu tedavi diş teli takılması uygun olmayan ya da diş teli takılmasını istemeyen hastalara güvenli bir şekilde uygulanır.

Şeffaf olmasından dolayı dışarıdan fark edilmeden dişlerin çarpıklık problemlerinin giderilmesinde büyük yardımcıdır. Telsiz ortodonti tedavisi olarak bilinen bu tedavi yöntemi gelişen teknoloji sayesinde sıklıkla tercih edilen bir uygulama haline gelmiştir.

Diş teli kullanmaya gerek duyulmadan diş problemlerinin giderildiği şeffaf plakların kullanılmasıyla dişler düzgün bir hal alır. Düzelen dişlerin bu tedavi sonrasında bozulmaması için uzman diş hekimlerinin söylediği süre boyunca kullanımı önem taşır.

Klasik metal ya da porselen içermeyen bir kullanım sağlayarak dişlerin olması gereken pozisyona girmesine yardımcı olan bir tedavi şeklidir. Telsiz bir şekilde ortodonti tedavilerinde kullanılan şeffaf plaklar 3D yazıcı kullanılarak kişinin ağız ve diş yapısına özel bir şekilde yapılır. Bu nedenle başka bir kişinin kullanması hem uygun değildir hem de hijyenik olmaz.

Şeffaf Plak Tedavisi Kimlere Uygulanır?

Ortodonti bozukluklar birçok nedene bağlı olarak oluşabilir ve oluşma nedenlerine bağlı birçok çeşidi bulunur. Üsküdar şeffaf plak tedavisi dişlerinde çarpıklık, aralıklı gibi estetik problemleri bulunan kişilerin yanı sıra yanlış tedavilerin uygulanması sonrasında çene genişletilmesi gibi bozukluklara sahip olan kişilerde kullanımı uygundur. Erişkin, çocuk ve genç olmak üzere her bireye güvenli bir şekilde uygulanabilen bir tedavi şeklidir.

Ağız ve çene yapısı muayene sonrasında uygun olan her yaştan her bireye uygulanabilen bir tedavi şeklidir. Diş teli ve diğer tedavilere alternatif olarak geliştirilmiş bir tedavi olup sağladığı avantajlardan dolayı günümüzde sıklıkla tercih edilir.

Şeffaf Plak Tedavisi Nasıl Yapılır?

Halk arasında görünmez diş teli olarak bilinen şeffaf plaklar her yaştan her bireye uygulanabilir. Bu şekilde bir tedaviye ihtiyaç duyulması halinde öncelikle muayene olunması ve plaklar için ağız çene yapısının uygunluğu belirlenmelidir. Sonrasında 3 boyutlu yazıcılarla dişlerin tedavi sonrası oluşacak şekli hastaya gösterilerek plaklar hazırlanır.

Dişlerin uzman hekim tarafından uygunluğu belirlendikten sonra ölçümler yapılır. Bu ölçümlere göre hastanın plakları hazırlanır. Şeffaf plak 3 boyutlu yazıcılar yardımıyla yapılarak hastaların ağız yapısına özel bir şekilde gerçekleştirilir.

Muayene ve ölçü aşamalarından en az bir hafta sonra tedavi süreci başlar. Plak tedavisi dişlerin durumuna göre 3-5 ay gibi bir sürede tamamlanır. Bu süre boyunca günde 22 saat kullanım önerilirken 2 hafta boyunca takılması gereklidir.

Şeffaf Plak Neden Takılır?

Herkese güvenle uygulanabilen şeffaf plak gelişen teknoloji sayesinde en sık kullanılan estetik tedaviler arasında yer alır. Bu tedavinin amacı dişlerdeki problemlerin tellerle düzelmesi yerine daha estetik bir görünüm sağlayarak düzelmesidir. Takılma ve tercih nedenleri arasında en önemli faktör istenilen zamanda çıkarılabiliyor olması ve hızlı sonuç alınmasıdır.

Tedavi süresinde denilen noktalara uyulması halinde estetik bir kaygı yaşamadan istenilen sonuçlara ulaşılması mümkündür. Hastalar şeffaf plakları tercih etmelerindeki neden dişlerdeki sorunların giderilmesinin yanı sıra bu süreçte görünmeyen bir tedavinin gerçekleşmesidir.

Şeffaf Plak Tedavisinin Avantajları

Şeffaf plak sıklıkla tercih edilen ve dişlerde özellikle çarpıklık şeklinde olan şekil bozuklukları için kullanılan güvenilir bir tedavidir. Plaklar istenilen zamanda çıkarılabilmesinden dolayı kolay bir kullanım imkânı sunar.

Dışarıdan görünmeyen bir yapısı vardır ve diş teline alternatif olarak geliştirilmiştir. Estetik tedavilerde diş tellerine alternatif olarak üretilmesinden dolayı görüntüde bozulma yaşanmadan dişlerdeki problemlerin giderilmesine büyük bir destekçidir.

Diş tellerinde bazı durumlar sıkıntılı olup ağrı ya da sızı oluşturabilirken şeffaf plaklar bu sızı konusunda minimum his bırakarak konforlu bir kullanma imkânı sunar. İstendiği zaman çıkarılabilmesinden dolayı ağız içi temizliği kolay yapılırken aynı zamanda estetik anlamda güzel bir görünüm sağlar.

Şeffaf plaklar diğer estetik tedavilere göre daha hızlı ve etkili sonuçlar verir. Sunduğu bu avantajların yanı sıra estetik görüntüde herhangi bir bozulma olmadan tedavi edebiliyor olması ve görüntü bozulmasına yol açmamasından dolayı tercih edilen bir diş tedavisidir.

Günde Kaç Saat Takılmalı?

Uzman hekimlerin Üsküdar şeffaf plak tedavilerinde önerdiği sürekli kullanımdır. Genel olarak 22 saat takılması gereken plaklar sadece yemek yerken çıkarılmalıdır. Sürekli üzerinde bir baskı olması gerektiğinden gece takılan plaklar bir fayda sağlamaz. Bu nedenle uzman hekimlerin önerdiği süre kadar kullanım olmalıdır.

Şeffaf Plak Dişi Düzeltir mi?

Tedavilerde sonuç odaklı olmak önem taşır. Şeffaf plak tedavisi dişlerde meydana gelen çarpıklık gibi problemlerin giderilmesi için sonuç odaklı olan bir tedavidir. Bu tedavi genel olarak dişlerin durumuna bağlı 3-5 ay kadar bir sürede tamamlanır.

Bu süre sonunda dişlerde oluşacak olan görüntü uzman diş hekimleri tarafından hastalara 3 boyutlu bir şekilde gösterilir. Dişlerin problemlerinin giderilmiş hali dişlerin düzelmesine tedavi öncesi şahit olunması mümkündür.

Önemli olan tedavilerin kişilere özel olduğunun bilinmesi ve şeffaf plak için hastanın ağız yapısının uygun olmasıdır. Böylelikle etkili ve hızlı sonuçlar kolaylıkla alınabilirken kaygı yaşamadan bir süreç geçirilmesi mümkün olur.

Şeffaf Plakları Kullanmayı Unutursanız Ne Olur?

Şeffaf plakların dişlerdeki sorunları gidermesi için dişlerin üzerine baskı yapıyor olması gereklidir. Bu nedenle mutlaka yemek yeme dışında günlük 22 saat ağızda olması gereklidir.

Bu sayede işlevlerini yerine tam anlamıyla getirerek kısa sürede sonuç alınması mümkün olur. Eğer takılması unutulursa dişlerdeki estetik tedavi süresi uzar ve tam randıman alınamaz.

Hastalara teslim edilen 2 adet plak mevcuttur. Bu plaklar 15 günde bir değiştirilmesi istenen tedavinin bir parçasıdır. Değişim olmaz ve hasta bu süreci takmayı unutarak uzatırsa istenen sonucun alınması mümkün olmaz ya da süre uzar. Uzman hekimlerin öncesinde ve sonrasında önerilerine uyularak kısa sürede etkili sonuçlar alınması mümkündür.

Şeffaf Plak Tedavisi Sık Sorulan Sorular?

Diş tedavilerinde hastaların en çok endişe duyduğu güvenilirlik konusu dışında birçok merak edilen soru mevcuttur. Tüm soruların cevaplarını bulmak için mutlaka bir uzman hekime danışılması önem taşır. Ağrı en çok merak edilen sorudur ve bu soruya cevap olarak diğer estetik tedavilere nazaran ağrı hissinin en az olduğu tedavi şeklidir denebilir.

Günde ortalama 22 saat takılması önerilen şeffaf plaklar sadece yeme yerken çıkarılabilir ve geri kalan zamanlarda çıkarılmamalıdır. Merak edilen sorulardan bir diğeri ise konuşmanın etkilenmesidir. Şeffaf plak için konuşmayı etkileyen herhangi bir durum söz konusu değildir.

Üsküdar Şeffaf Plak Tedavisi Fiyatları 2022

Şeffaf plakların kullanımı kişilerin isteklerine ve ağız yapılarının müsait olmasına bağlı olarak değişen bir tedavidir. Fiyatları ve tedavi sürecini etkileyen birçok faktör bulunur.

Bu faktörler başta uygulanacak olan tedavi, hekimin uzmanlığı ve nasıl bir plak tedavisi uygulanacağıdır. Tüm etmenlerin bilinmesi ve tedavi sürecinin başlaması aynı zamanda fiyatlandırma hakkında bilgi alınması için mutlaka hastanın muayene olması gereklidir.

Bu sayede hem tedavi süreci hakkında bilgi edinilirken hem de sürecin fiyatları hakkında bilgi alınmış olur.  Üsküdar şeffaf plak tedavisi fiyatları 2022 hakkında bilgi almak için bizlere hemen ulaşabilirsiniz.